Business Controller med kundfokus

KlarPris söker en erfaren Business Controller till att hjälpa de största danska och svenska installationsföretagen med att optimera deras inköp och upphandlingsstrategi.

 

 

Om jobbet:

KlarPris hjälper danska och svenska installationsföretag med att digitalisera och optimera deras verksamhet via skräddarsydda konsulttjänster. Dessa leds av våra Key Account Managers, som blir dina närmaste kollegor.

Tillsammans ska ni genomföra 10-20 stycken implementeringar av KlarPris om året. Din främsta uppgift blir att optimera själva implementeringen och definiera processerna, samt att analysera kundens inköpsvolym och hitta sätt att optimera kundens inköp. Med andra ord blir du vår koncept- och produktspecialist, som tillsammans med teamet av utvecklare, och data- och processansvarliga kommer du utveckla och förbättra systemet.

Din dagliga kommunikation vill primärt vara med resten av teamet, men du vill också ha dialog med våra kunder.

Placeringen är primärt på vårt kontor på Langebrogade 6B, i Köpenhamn.

 

Din profil:

Du jobbar kanske som Business Controller, Analytiker eller inköpare idag, men drömmer om att hoppa i konsulttröjan och hjälpa stora företag med att optimera deras verksamhet igenom spännande software-lösningar.

Du är intresserad i processer, och sätter en stor ära i att förbättra dem kontinuerligt – faktiskt får du en segerkänsla varje gång du hittar något som kan optimeras. Du gillar att ha ägarskap, som att styra flera processer samtidigt, och du har överblick och samtidigt förmåga att  hålla koll på alla detaljer.

Du brinner för ditt jobb. Din professionalism, engagemang och kvalitet syns tydligt i ditt arbete och resultat. Din passion, potential och ditt eget driv väger tyngre än din utbildning.

 

Den optimala profil:

  1. Är stark i alla olika hörn av Excel
  2. Har komersiell förståelse
  3. Har goda analytiska förmågor
  4. Älskar att nörda sig i siffror och är en äkta sifferninja
  5. Har erfarenhet med MS BI och SQL
  6. Är inte rädd för att ringa till kunden

 

Som person:

Som person passar du perfekt in i vår kultur om du:

  1. Är öppen, uttåtvänd och intiativrik
  2. Har en positiv inställning
  3. Har goda kommunikativa egenskaper
  4. Arbetar självständigt, målinriktat och resultatorienterat
  5. Har massor av driv och gå-på-mod
  6. Trivs i en verksamhet med höga ambitioner

 

Du erbjuds:

En självständig vardag med massor och frihet, flexibilitet och spännande utmaningar. Vi är ett smidigt företag där det inte är långt från strategi till utförande, och därför kommer många av dina dagar se olika ut.

Trots att det är mycket att göra så är det alltid tid till att spela pingis, spela dart eller dricka en öl tillsammans fredag eftermiddag. Om du lägger stor vikt på en oformell arbetsmiljö med en bra sammanhållning, roliga gemensamma arrangemang och högt till tak, så är detta ett ställe för dig!

Givetvis tillhandahåller vi dator och mobil.

Du kommer till att rapportera till Simon Uldall som är företagets Säljchef.

 

Företaget:

KlarPris är en innovativ techföretag som har utvecklat en effektiv one-stop-shopping-lösning, där optimerar inköpsprocessen både tidsmässigt och ekonomiskt för B2B-aktörer i installations-branschen. Sedan vår start i 2013 har vi vuxit massivt. Idag har vi mer än 2500 kunder på tvärs över hela  Norden, Tyskland och Österrike. I 2020 blev uppköpta av Kapitalfonden Adelis, som är Skandinaviens största leverantör av systemlösningar till byggbranschen i Skandinavien.

Vi är en ung och dynamisk verksamhet, som primärt består av utvecklare, branschexperter och administrativa resurser. Vårt huvudkontor ligger i Köpenhamn (Christianshavn), där de flesta av dina kommande 17 kollegor också sitter.

 

Läs mer om KlarPris här: www.klarpris.se

 

Sök jobbet

Om du menar att du har det som krävs, så skicka ditt CV till kerstin@klarpris.dk.

Start snarast möjligt, och vi kommer löpande kalla in till intervjuer, så sök jobbet idag!

Har du frågor eller vill du veta mer om jobbet så kontakta Simon Uldall på telefon +45 21 45 33 88.

Observera: Vi behöver endast ditt CV.