Nu behöver du inte längre skriva ner leverantörernas priser och jämföra dem manuellt för att hitta de bästa priserna. Med inköpsportalen samlar du samlat alla dina leverantörer på ett ställe, så att du inte behöver besöka 3–4 olika hemsidor varje gång du handlar.
Baserad på big data och konsumentbeteende kan inköpsportalen ta hänsyn till alla faktorer förknippade med inköpsprocessen. Den kan till exempel visa dig när det är fördelaktigt att dela upp dina köp mellan olika leverantörer.
Har du lagt märke till att Google föreslår sökningar när du börjar skriva i sökfältet? KlarPris gör samma sak. När du börjar skriva förutser sökfunktionen vad du letar efter, och föreslår relevanta produkter.
Nu behöver du inte längre köra dina fakturor genom ekonomisystemet för att en (eller flera) kollegor ska checka dem manuellt. Inköpsportalens fakturakontroll hämtar automatiskt alla fakturor från dina leverantörer, och jämför dem med dina avtal, rabatter och erbjudanden.
Faktura-analysen analyserar dina fakturor och tar reda på vad, hur mycket och vart du handla. Den utgör grunden för vårt Business Intelligence, som hjälper dig med att optimera ditt inköp.
Inköpsportalen kommunicerar löpande med leverantörernas varulager, och visar därför alltid lagerstatus på varor. På så sätt hamnar du inte i en situation där du beställer varor som inte finns på lager.
Skapa listor med dina mest beställda produkter, för att undvika att söka efter dem upprepade gånger. Favoritlistor kan enkelt uppdateras så att de speglar dina behov, och du kan skapa listor till olika projekt eller typer av arbeten.
Spara tid på att hitta de varor du behöver. När du har hittat en vara rekommenderar KlarPris relaterade varor, som kan användas tillsammans med den specifika produkten.
Sitter du ofta och överväger om där finns alternativ till den vara du ska använda? Med inköpsportalen får du förslag på liknande varor, som kan ge dig ekonomiska eller praktiska fördelar.
Med scanner-integrationen kan du scanna varor direkt in i KlarPris. Det gör det lätt och snabbt att fylla lagret upp – hela processen är nämligen automatiserad med integrationen!